Yeşil Tüketici Ve Yeşil Pazarlamanın Tarihçesi

16/08/2009

Yeşil Tüketici: geçmiş yıllarda tüketiciler sadece satın alma ve tüketimle ilgilenirken günümüzde bilinçli yeşil tüketiciler kıt kaynakları tüketen işletmelerin üretim sistemleriyle ve atıkların çevreye etkileriyle ilgilenen tüketicileri kapsar.

Tarihçe: Tüketiciler için 1960’lı yıllar uyanma zamanı, 1970’ler harekete geçme dönemi, 1980’ler hesaplı olma, 1990’lar ise pazardaki güç olarak tanımlanmıştır.
2 evreye ayrılır.
1. Evre ( yeşil evre): çevresel sorunlara neden olan ve çevresel sorunlara çözüm olarak tüm pazarlama faaliyetleri olarak tanımlanmıştır. Bugünkü çevreyi şekillendiren endişelerin özelliklerini şöyle sıralaya biliriz; hava kirliliği, petrol rezervlerinin tükenmesi de bu dönemde tartışılmıştır, otomobil ve tarım üretiminde kullanılan sentetik kimyasallar üreten endüstriler gibi çok dar bir cephede sürdürülmüştür.
2. Evre (çevreci yeşil evre): 1980’lerin sonunda ortaya çıkmıştır. 1984’de tarihin en büyük kimyasal felaketi olan bhopol felaketi, 1986’da cernobil felaketi, 1989’da exxon valdez olayı, 1995’te kesfedılen ozon deliği bu değişimi hızlandıran olaylar içinde yer almıştır.

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: